SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

ZEKAT BAHSİ

<< 1662 >>

NUMARALI HADİS-İ ŞERİF:

 

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ يَحْيَى الْحَرَّانِيُّ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ سَلَمَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَقَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى بْنِ حَبَّانَ عَنْ عَمِّهِ وَاسِعِ بْنِ حَبَّانَ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَ مِنْ كُلِّ جَادِّ عَشْرَةِ أَوْسُقٍ مِنْ التَّمْرِ بِقِنْوٍ يُعَلَّقُ فِي الْمَسْجِدِ لِلْمَسَاكِينِ

 

Câbir b. Abdullah'tan rivayet edildiğine göre,

 

Nebi (s.a.v.) ağacından koparılmış her on vesk hurmadan fakirler için mescidde bir salkım asılmasını emretti.

 

 

İzah:

Câdd kelimesi, ism-i mefûl mânâsında kesilmiş koparılmış demektir. Bazı nüshalarda "câzz" şeklinde geçmektedir ki, ikisinin de mânâsı aynıdır.

 

Vesk'in altmış sâ' olduğu ve kilogram olarak hesabı 1559 no'lu hadi­sin açıklamasında verilmiştir.

 

Hadiste geçen emir, nedb içindir. Cumhur bu görüştedir. Bazı Zahirî­ler onun vücûb için olduğunu söylemişlerse de Peygamber (s.a.v.)'in zekât memurlarına gönderdiği mektuplarda olmayışı, vâcib olmadığına delildir. Zira vâcib olsaydı, mutlaka Peygamber (s.a.v.) onu beyân ederdi.

 

Bu hadis fakirlere şefkat edip -farz olan zekâttan başka- onlara yar­dım etmenin müstehap olduğuna delildir.